FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
realizowane przez
Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Słupcy
w odpowiedzi na złożony wniosek przez rodzica, pełnoletniego ucznia, nauczyciela, dyrektora.
FORMY POMOCY |
||
Lp. |
RODZAJ WSPARCIA |
OSOBY PROWADZĄCE |
1. | Diagnoza: psychologiczna/pedagogiczna/logopedyczna/zawodoznawcza | Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami |
2. | Porady/konsultacje indywidualne dla rodziców, nauczycieli, specjalistów szkolnych | Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami |
3. | Porady psychologiczne o charakterze terapeutycznym (cykl indywidualnych spotkań dla dzieci i młodzieży wymagających wsparcia psychologicznego) |
Psycholodzy |
4. | Zajęcia pedagogiczne o charakterze terapeutycznym (cykl indywidualnych zajęć dla uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu.) |
Agnieszka Narożna |
5. | Terapia pedagogiczna – indywidualna
Działania o charakterze pedagogicznym, nastawione na pomoc |
Ewa Chmielewska |
6. | Terapia logopedyczna – indywidualna | Katarzyna Maćkowiak |
7. | Warsztaty grupowe dla uczniów na terenie Poradni (5 do 8 uczniów):
Trening pewności siebie – program wsparcia dla dzieci niepewnych, ofiar przemocy rówieśniczej (klasy IV-V, VI –VII) |
Weronika Umerle
Agnieszka Narożna Anna Budnik Anna Pyrzk |
8. | Terapia rodzin – praca nad rekonstrukcją systemu wychowawczego
Propozycja adresowana dla rodziców i opiekunów dzieci |
Anna Budnik |
9. | Szkoła dla rodziców i wychowawców – warsztaty
Trening umiejętności wychowawczych –warsztaty
Cykl 10 spotkań warsztatowych, których celem jest wzmocnienie kompetencji rodzicielskich oraz wymiana doświadczeń między uczestnikami. Program ma na celu zwiększenie umiejętności wychowawczych oraz zmianę postaw wychowawczych rodziców/ wychowawców na takie, które zapobiegałyby lub minimalizowały wystąpienie zachowań problemowych/ryzykownych dzieci młodzieży. |
Agnieszka Kiełducka Marcin Dybalski |
10. | Instruktaż pedagogiczny/psychologiczny dla rodziców – cykl kilku spotkań z zakresu:
|
Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami |
11. | Sieci współpracy i samokształcenia dla specjalistów szkolnych : psychologów, pedagogów, logopedów, doradców zawodowych
Cykliczne spotkania na terenie Poradni lub online |
Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami |
12. | Prelekcje/warsztaty/szkolenia realizowane na terenie przedszkoli, szkół i placówek lub online zgodnie z ofertą przygotowaną na rok szkolny 2020/2021
Realizujemy także tematy wskazane przez Wnioskodawcę. |
Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami |
13. | Spotkania interdyscyplinarne – spotkania specjalistów, przedstawicieli instytucji działających na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży powoływane do rozwiązywania konkretnych problemów dzieci/uczniów w celu projektowania skutecznej i efektywnej pomocy w indywidualnych, złożonych przypadkach. | Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami |
14. | Przesiewowe badania logopedyczne na terenie przedszkoli | Katarzyna Maćkowiak |
15. | Dyżur specjalistów Poradni na terenie przedszkoli, szkół i placówek dla rodziców i nauczycieli | Wszyscy specjaliści Poradni |
OFERTA WARSZTATÓW / SZKOLEŃ / PRELEKCJI
NA ROK SZKOLNY 2021/2022
PROWADZĄCY |
ODBIORCY |
||
NAUCZYCIELE |
RODZICE |
UCZNIOWIE |
|
Agnieszka Narożna | Zaburzenia przetwarzania słuchowego – podstawowe informacje (prelekcja) | Rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci (prelekcja) | „Znam swoją wartość” – warsztaty rozwijające poczucie własnej wartości (dla uczniów klas IV – VIII) |
Anna Budnik | Jak budować zespół klasowy? (prelekcja z elementami warsztatów) | Jak zostać skutecznym rodzicem ? (prelekcja) | „W podróży – realizując ważne wartości potrzebna mi empatia”. Warsztaty na temat ważnych celów i wartości w życiu, przybliżenie tematyki empatii oraz jakie znaczenie mają uczucia w życiu człowieka (uczniowie klas VII- VIII) |
Ewa Chmielewska | Trudny rodzic, jak z nim rozmawiać? (prelekcja) | Zachowania agresywne u dzieci? (prelekcja) | „Nie prze-graj” -profilaktyczna gra edukacyjna dla dzieci i młodzieży powyżej 13- go roku życia rozwijająca umiejętności rozpoznawania zagrożeń w różnych sytuacjach. |
Anna Pyrzyk | Uczeń z chorobą przewlekłą w szkole (prelekcja) | Dziecko z chorobą przewlekłą w szkole (prelekcja) | Rozwijanie kreatywnego myślenia (warsztaty klas IV – VIII) |
Katarzyna Maćkowiak | Dziecko z niepłynnością mowy w środowisku szkolnym/przedszkolnym (prelekcja) | Co ma ręka do mówienia, czyli jak rozwijać mowę dziecka poprzez ćwiczenia manualne? (prelekcja dla rodziców dzieci przedszkolnych)
Wpływ wysokich technologii na rozwój mowy dzieci (prelekcja dla rodziców dzieci przedszkolnych) |
Rysuj, dmuchaj, rzucaj, śpiewaj, czyli zabawy rozwijające mowę (warsztaty dla dzieci w wieku przedszkolnym) |
Marcin Dybalski | Objawy autyzmu – na co zwrócić szczególną uwagę w funkcjonowaniu dziecka? (prelekcja) | Objawy depresji u dziecka (prelekcja) | Podstawowe zasady asertywnej komunikacji w grupie. (warsztaty dla klas IV-VI) |
Weronika Umerle | Rozpoznawanie problemów emocjonalnych uczniów – jak słuchać, rozmawiać i wspierać ? (prelekcja) |
System rodzinny – jak budować relacje z dzieckiem oparte na szacunku i akceptacji ? (prelekcja) |
„Złośliwe podróże” czyli jak poznać i zrozumieć swoją złość ? (warsztaty dla dzieci przedszkolnych oraz klas I-III)
Relacje rówieśnicze – jak dbać o swoje potrzeby i rozumieć potrzeby innych? (warsztaty dla klas VII-VIII i szkół ponadpodstawowych/ ponadgimnazjalnych) |
Violetta Durczyńska | Jak budować poczucie wartości u dzieci? (prelekcja dla nauczycieli wychowania przedszkolnego) | Rytmy i rytuały dzieci – o rodzicielstwie opartym na zaufaniu (prelekcja dla rodziców dzieci przedszkolnych) | Trening uważności – kształcenie odporności emocjonalnej (warsztaty klas I-III szkoły podstawowej) |
Agnieszka Kiełducka | Współpraca Poradni z przedszkolami, szkołami i placówkami w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej |