Naszą misją jest wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka na każdym etapie jego życia oraz udzielanie specjalistycznej pomocy psychologiczno-pedagogicznej rodzicom, opiekunom, nauczycielom i wychowawcom w wypełnianiu edukacyjnej i wychowawczej roli.

Naszą misją jest wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka na każdym etapie jego życia oraz udzielanie specjalistycznej pomocy psychologiczno-pedagogicznej rodzicom, opiekunom, nauczycielom i wychowawcom w wypełnianiu edukacyjnej i wychowawczej roli.

Naszą misją jest wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka na każdym etapie jego życia oraz udzielanie specjalistycznej pomocy psychologiczno-pedagogicznej rodzicom, opiekunom, nauczycielom i wychowawcom w wypełnianiu edukacyjnej i wychowawczej roli.

Oferta na rok szkolny 2025/2026

 

FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ

realizowane przez

Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Słupcy

w odpowiedzi na złożony wniosek przez rodzica, pełnoletniego ucznia, nauczyciela, dyrektora.

 

FORMY POMOCY

Lp.

RODZAJ WSPARCIA

OSOBY PROWADZĄCE

1. Diagnoza: psychologiczna/pedagogiczna/logopedyczna/zawodoznawcza Specjaliści Poradni zgodnie
z kompetencjami
2. Porady/konsultacje indywidualne dla rodziców, nauczycieli, specjalistów szkolnych Specjaliści Poradni zgodnie
z kompetencjami
3. Terapia psychologiczna
(cykl indywidualnych spotkań dla dzieci i młodzieży wymagających wsparcia psychologicznego)
Psycholodzy
4. Terapia logopedyczna – indywidualna Katarzyna Maćkowiak

Sylwia Sobczak

5. Terapia rodzin – praca nad rekonstrukcją systemu wychowawczego

Propozycja adresowana dla rodziców i opiekunów dzieci
w celu przyjrzenia się procesowi wychowawczemu. Cykl spotkań, których celem jest określenie charakteru problemów tkwiących w systemie wychowawczym, wynegocjowanie rozwiązania poprzez zaproponowanie odpowiednich metod pracy, zmiany komunikacji w rodzinie oraz nowych sposobów rozwiązywania trudności wychowawczych. Spotkania umożliwiają poszerzenie perspektywy rodziców/opiekunów w postrzeganiu samych siebie w roli wychowawców.

Anna Budnik
6. Szkoła dla rodziców i wychowawców (trening kompetencji wychowawczych)

Cykl 10 spotkań warsztatowych, których celem jest wspieranie rodziców i wychowawców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi i młodzieżą. Nauka umiejętności lepszego porozumiewania się, refleksja nad własną postawą wychowawczą, wymiana doświadczeń, to małe kroki ku głębszej relacji, dającej zadowolenie, poczucie wzajemnej bliskości. To także nauka dialogu i kształtowanie więzi opartych na wzajemnym szacunku.
Marcin Dybalski

Agnieszka Narożna

7. Sieci współpracy i samokształcenia dla specjalistów szkolnych : psychologów, pedagogów, logopedów, doradców zawodowych

Cykliczne spotkania na terenie Poradni lub online

Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami
8. Prelekcje/warsztaty/szkolenia realizowane na terenie przedszkoli, szkół i placówek, a także na terenie Poradni lub online zgodnie z ofertą przygotowaną na rok szkolny 2024/2025 Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami
9. Spotkania interdyscyplinarne – spotkania specjalistów, przedstawicieli instytucji działających na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży powoływane do opracowania strategii wsparcia dzieci/uczniów i ich rodziców, a także nauczycieli oraz wdrożenia skutecznej i efektywnej pomocy w indywidualnych, złożonych  przypadkach. Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami

 

OFERTA WARSZTATÓW / SZKOLEŃ / PRELEKCJI

NA ROK SZKOLNY 2025/2026

 

PROWADZĄCY

ODBIORCY

RODZICE

NAUCZYCIELE

UCZNIOWIE

Anna Budnik Jak wspierać rozwój społeczny dziecka
z ASD?Prelekcja 1,5hGrupa wsparcia dla rodziców nastolatków i młodzieży z ASD (liczba uczestników do 8 osób, 1 x w miesiącu, max 8 spotkań)
Budowanie wsparcia dla ucznia w kryzysie emocjonalnym w tym
z ASD.Prelekcja 1,5h
 

 

Moje emocje – zajęcia psychoedukacyje dla dzieci przedszkolnych

1h z daną grupą wiekową

 

 

Anna Pyrzyk Proste gry i zabawy matematyczne, doskonalące umiejętność dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia

Warsztat 1,5h

 

Grupa wsparcia dla rodziców nastolatków i młodzieży z ASD (liczba uczestników do 8 osób,1 x w miesiącu, max 8  spotkań)

Diagnoza potrzeb rozwojowych dzieci
i młodzieży – czyli kiedy zalecać rodzicom kontakt z poradnią psychologiczno-pedagogicznąPrelekcja 1,5h

„Nauczanie indywidualne – czy zawsze jest to najlepsze rozwiązanie?”

Prelekcja 1,5h

Rada Pedagogiczna

 

Rozbudzanie motywacji do podejmowania systematycznego wysiłku intelektualnego.

Warsztat 2h lekcyjne, uczniowie klas VI-VIII

 

Sztuczna inteligencja – czy AI na pewno ułatwi Ci życie?

Warsztaty 2h lekcyjne
dla uczniów klas VII-VIII

Marcin Dybalski  

Jak stawiać granice dziecku?

Prelekcja 1,5h

 

Grupa wsparcia dla rodziców dzieci z trudnościami wychowawczymi (liczba uczestników do 12 osób, 2 x w miesiącu, max. 6 spotkań)

Jak wyznaczać zasady funkcjonowania
w klasie.Prelekcja 1,5h
Radzenie sobie ze stresem – zajęcia psychoedukacyje

1h z daną grupą wiekową

Agnieszka Narożna Motoryka mała – co warto wiedzieć, jak ją rozwijać i doskonalić.  prelekcja/warsztat dla rodziców dzieci młodszych.

Prelekcja/warsztat 1,5h

Spektrum Płodowych Zaburzeń Alkoholowych – rola i zadania nauczyciela w pracy z dzieckiem z rozpoznanym FASD.

Prelekcja 1,5h

Komunikacja interpersonalna.

Warsztaty 2 h lekcyjne

Sylwia Sobczak Jak wspierać rozwój mowy u dziecka?

 

Sposób na wybiórczość pokarmową.

 

Sensoryczne uwarunkowania rozwoju mowy.

Prelekcja/warsztat 1,5h

Kompetencje językowe dzieci
z autyzmem.Prelekcja 1,5h

Sensoryczne uwarunkowania rozwoju mowy.

Prelekcja 1,5h

Badania przesiewowe dzieci przedszkolnych.
Weronika Chudzińska Dziecko z ADHD – jakie objawy wskazują na występowanie ADHD u dziecka, do kogo zwrócić się o pomoc
i jak pracować z dzieckiem.Prelekcja/warsztaty 1h
ADHD – jak rozpoznawać i jak pracować z uczniem
z diagnozą ADHD. Omówienie zaburzeń współistniejących.Prelekcja 1,5 h
Złość pod kontrolą – jak zrozumieć siebie
i innych, gdy emocje biorą górę?Warsztaty skierowane do uczniów klas I-III szkoły podstawowej.Warsztaty 1,5h
Katarzyna Maćkowiak Wpływ multimediów na rozwój dziecka

Prelekcja 1h

Rola rodzica
w terapii logopedycznej,

Prelekcja 1h

Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym.

Prelekcja 1h

Trening pamięci
i uwagi słuchowej dla dzieci w wieku przedszkolnym.Warsztaty, ok. 30-45 min (w zależności od wieku dzieci)
Anna Pikos Jako pomóc mojemu dziecku uczyć się skutecznie?

 

Dla rodziców uczniów szkoły podstawowej

Prelekcja/warsztat 1h

Jak trenować kreatywność uczniów podczas lekcji?

 

Dla nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych.

Prelekcja 1h

Nauka z głową, czyli jak uczyć się z sensem?

 

Dla klas IV – VIII szkoły podstawowej

Warsztaty 1,5h

Weronika Umerle-Przybylska Jak budować poczucie własnej wartości
u dziecka? Doskonalenie umiejętności wspierania i towarzyszenia dzieciom w  procesie dorastania.Prelekcja 1,5hTrudy dojrzewania jako wyzwanie dla rodziców nastolatków. Grupa wsparcia dla rodziców nastolatków, którzy zmagają się z trudnościami wynikającymi z wkraczania w dorosłość (w wieku 12 – 18 lat). Liczba uczestników 10 osób, 2x w tygodniu, max. 8 spotkań
Zapewnienie pomocy psychologiczno – pedagogicznej uczniom w sytuacji kryzysowej. Jak rozmawiać z uczniem z myślami samobójczymi oraz w kryzysie psychicznym.

Prelekcja 1,5h

Agresja i przemoc rówieśnicza – zapobieganie wykluczeniu i odrzuceniu wśród rówieśników.

Warsztaty dla uczniów klas IV – VIII oraz szkół ponadpodstawowych.

 

Wnioski o prelekcje, warsztaty, szkolenia  zgodne z ofertą na rok szkolny 2025/2026 prosimy składać do 
końca października 2025 r. !

 

W przypadku dużego zainteresowania, w pierwszej kolejności realizowane będą wnioski o prelekcje, warsztaty, szkolenia ze szkół, placówek, przedszkoli, które nie korzystały wcześniej z proponowanych form wsparcia Poradni.

Prosimy, aby wniosek o prelekcje zawierał liczbę zdeklarowanych uczestników. W przypadku małej liczby zainteresowanych zastrzegamy sobie prawo do realizacji tematu na terenie siedziby Poradni lub łączenia uczestników z różnych placówek.

Udział Rodziców w grupach wsparcia wymaga złożenia przez nich indywidualnych wniosków.

Prosimy o używanie druków (wniosków, zaświadczeń, opinii itp.) wyłącznie ze strony internetowej Poradni (pliki do pobrania) lub bezpośrednio
z siedziby Poradni, gdyż podlegają one cyklicznej aktualizacji.

 

 

 

Zapraszamy do współpracy

Przejdź do treści