ADHD – jak rozpoznawać i jak pomagać?

W dniu 8 kwietnia 2025r. w Poradni odbyło się spotkanie w ramach sieci współpracy i samokształcenia, skierowane do psychologów, pedagogów oraz pedagogów specjalnych ze szkół i placówek oświatowych powiatu słupeckiego. Tematem spotkania było ADHD – jak rozpoznawać i jak pomagać?

Spotkanie zostało poprowadzone przez panią Weronikę Chudzińską. Rozpoczęto od omówienia ADHD jako zaburzenia neurorozwojowego oraz wskazania różnic pomiędzy ADHD z przewagą deficytu uwagi oraz ADHD z przewagą nadaktywności/impulsywności. Szczegółowo przedstawiono poszczególne kryteria diagnostyczne. Wskazano, jaki wpływ na rozwój ww. zaburzenia mają czynniki genetyczne, ciąża i okres okołoporodowy. Uczestnicy spotkania dowiedzieli się również, z jakimi zaburzeniami ADHD współwystępuje najczęściej oraz jakie zaburzenia powodują podobne objawy, jak zespół nadpobudliwości psychoruchowej. Pod koniec spotkania przedstawiono wybrane metody pracy z uczniem z ADHD oraz omówiono, w jaki sposób można wspierać rodzica.

Po  merytorycznym tematu przedstawieniu był czas na pytania oraz refleksję, szczególnie w odniesieniu do form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, jakimi można objąć ww. grupę uczniów.