FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
realizowane przez
Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Słupcy
w odpowiedzi na złożony wniosek przez rodzica, pełnoletniego ucznia, nauczyciela, dyrektora.
FORMY POMOCY |
||
Lp. |
RODZAJ WSPARCIA |
OSOBY PROWADZĄCE |
1. | Diagnoza: psychologiczna/pedagogiczna/logopedyczna/zawodoznawcza | Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami |
2. | Porady/konsultacje indywidualne dla rodziców, nauczycieli, specjalistów szkolnych | Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami |
3. | Terapia psychologiczna (cykl indywidualnych spotkań dla dzieci i młodzieży wymagających wsparcia psychologicznego) |
Psycholodzy |
4. | Terapia logopedyczna – indywidualna | Katarzyna Maćkowiak
Sylwia Sobczak |
5. | Terapia rodzin – praca nad rekonstrukcją systemu wychowawczego
Propozycja adresowana dla rodziców i opiekunów dzieci |
Anna Budnik |
6. | Szkoła dla rodziców i wychowawców (trening kompetencji wychowawczych) Cykl 10 spotkań warsztatowych, których celem jest wspieranie rodziców i wychowawców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi i młodzieżą. Nauka umiejętności lepszego porozumiewania się, refleksja nad własną postawą wychowawczą, wymiana doświadczeń, to małe kroki ku głębszej relacji, dającej zadowolenie, poczucie wzajemnej bliskości. To także nauka dialogu i kształtowanie więzi opartych na wzajemnym szacunku. |
Marcin Dybalski
Agnieszka Narożna |
7. | Sieci współpracy i samokształcenia dla specjalistów szkolnych : psychologów, pedagogów, logopedów, doradców zawodowych
Cykliczne spotkania na terenie Poradni lub online |
Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami |
8. | Prelekcje/warsztaty/szkolenia realizowane na terenie przedszkoli, szkół i placówek, a także na terenie Poradni lub online zgodnie z ofertą przygotowaną na rok szkolny 2024/2025 | Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami |
9. | Spotkania interdyscyplinarne – spotkania specjalistów, przedstawicieli instytucji działających na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży powoływane do opracowania strategii wsparcia dzieci/uczniów i ich rodziców, a także nauczycieli oraz wdrożenia skutecznej i efektywnej pomocy w indywidualnych, złożonych przypadkach. | Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami |
OFERTA WARSZTATÓW / SZKOLEŃ / PRELEKCJI
NA ROK SZKOLNY 2024/2025
PROWADZĄCY |
ODBIORCY |
||
RODZICE |
NAUCZYCIELE |
UCZNIOWIE |
|
Anna Budnik | Jak wychować odważne dziecko w świecie pełnym lęku? Czyli o budowaniu poczucia wartości u swoich dzieci.1,5 h + konsultacje po spotkaniu |
Uczeń z problemami emocjonalnymi w szkole – jak pomóc i jak przeciwdziałać wykluczeniu – w tym praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym.1,5 h + konsultacje po spotkaniu |
Poznaję emocje z „Kolorowym Potworem” – dla dzieci w wieku przedszkolnym.
1,5 h (2×45 min. dla dzieci 5-6 lat)
0,5 h (dzieci 3-4 lata, co najmniej 3 grupy kolejno po sobie) + konsultacje po spotkaniu dla wychowawców grup |
Anna Pyrzyk | Wspieranie dziecka w nauce – organizacja pracy, motywacja, nawyki i samodyscyplina.(dla rodziców uczniów klas I-III i IV-VIII)1,5 h + konsultacje po spotkaniu |
Diagnoza potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży – czyli kiedy zalecać rodzicom kontakt z poradnią psychologiczno-pedagogiczną?1,5 h + konsultacje po spotkaniu |
Rozbudzanie motywacji do podejmowania systematycznego wysiłku intelektualnego.
Klasa VI-VIII.
1,5 h + konsultacje po spotkaniu |
Marcin Dybalski | Konsekwencja w oddziaływaniach wychowawczych.
1,5 h + konsultacje po spotkaniu |
Jak wspierać dziecko z diagnozą spektrum autyzmu?
1,5 h + konsultacje po spotkaniu |
Rozwijanie dojrzałości emocjonalnej.
Klasa VII-VIII
1,5 h + konsultacje po spotkaniu |
Agnieszka Narożna | Rozwijanie sprawności grafomotorycznej dziecka
(dla rodziców dzieci przedszkolnych
1,5 h + konsultacje po spotkaniu |
Wspomaganie dziecka z FASD w edukacji
1,5 h + konsultacje po spotkaniu |
Wzmacnianie poczucia własnej wartości.
1,5 h + konsultacje po spotkaniu |
Sylwia Sobczak | Jak prawidłowo stymulować rozwój mowy dziecka w warunkach domowych?
1,5 h + konsultacje po spotkaniu |
Rozwój mowy dziecka w świetle integracji sensomotorycznej.
1,5 h + konsultacje po spotkaniu |
Doskonalenie wymowy już ukształtowanej. Wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń.Klasa I-III oraz IV- VI 1,5 h + konsultacje po spotkaniu |
Weronika Chudzińska | Nadpobudliwość u dziecka – wzmożona ruchliwość, trudności z koncentracją – co powinno nas niepokoić, gdzie szukać pomocy, jak radzić sobie z nadpobudliwością u dziecka?
1,5 h + konsultacje po spotkaniu |
Przemoc rówieśnicza – rozpoznawanie i przeciwdziałanie- jak rozmawiać z ofiarą, sprawcą i świadkiem przemocy?1,5 h + konsultacje po spotkaniu |
Stres – skąd się bierze i jak go pokonać? Rozpoznawanie objawów i sposoby radzenia sobie ze stresem.
1,5 h + konsultacje po spotkaniu |
Katarzyna Maćkowiak | Wpływ multimediów na rozwój dziecka
1,5 h + konsultacje po spotkaniu |
Jak wspierać dziecko z opóźnionym rozwojem mowy?
1,5 h + konsultacje po spotkaniu |
Trening komunikacji dla dzieci w wieku przedszkolnym
0,5 h dla 1 grupy
+ konsultacje po spotkaniu dla wychowawców grup |
Agnieszka Kiełducka | Zapewnienie dzieciom/uczniom wsparcia adekwatnego do ich potrzeb i możliwości.
Współpraca poradni ze szkołami, przedszkolami i placówkami. |
Wnioski o prelekcje, warsztaty, szkolenia zgodne z ofertą na rok szkolny 2024/2025 prosimy składać do końca października 2024 r. !
W przypadku dużego zainteresowania, w pierwszej kolejności realizowane będą wnioski o prelekcje, warsztaty, szkolenia ze szkół, placówek, przedszkoli, które nie korzystały wcześniej z proponowanych form wsparcia Poradni.
Prosimy, aby wniosek o prelekcje zawierał liczbę zdeklarowanych uczestników. W przypadku małej liczby zainteresowanych zastrzegamy sobie prawo do realizacji tematu na terenie siedziby Poradni lub łączenia uczestników z różnych placówek.
Prosimy o używanie druków (wniosków, zaświadczeń, opinii itp.) wyłącznie ze strony internetowej Poradni (pliki do pobrania) lub bezpośrednio
z siedziby Poradni, gdyż podlegają one cyklicznej aktualizacji.
Zapraszamy do współpracy