Naszą misją jest wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka na każdym etapie jego życia oraz udzielanie specjalistycznej pomocy psychologiczno-pedagogicznej rodzicom, opiekunom, nauczycielom i wychowawcom w wypełnianiu edukacyjnej i wychowawczej roli.

Naszą misją jest wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka na każdym etapie jego życia oraz udzielanie specjalistycznej pomocy psychologiczno-pedagogicznej rodzicom, opiekunom, nauczycielom i wychowawcom w wypełnianiu edukacyjnej i wychowawczej roli.

Naszą misją jest wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka na każdym etapie jego życia oraz udzielanie specjalistycznej pomocy psychologiczno-pedagogicznej rodzicom, opiekunom, nauczycielom i wychowawcom w wypełnianiu edukacyjnej i wychowawczej roli.

Oferta na rok szkolny 2024/2025

 

FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ

realizowane przez

Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Słupcy

w odpowiedzi na złożony wniosek przez rodzica, pełnoletniego ucznia, nauczyciela, dyrektora.

 

FORMY POMOCY

Lp.

RODZAJ WSPARCIA

OSOBY PROWADZĄCE

1. Diagnoza: psychologiczna/pedagogiczna/logopedyczna/zawodoznawcza Specjaliści Poradni zgodnie
z kompetencjami
2. Porady/konsultacje indywidualne dla rodziców, nauczycieli, specjalistów szkolnych Specjaliści Poradni zgodnie
z kompetencjami
3. Terapia psychologiczna
(cykl indywidualnych spotkań dla dzieci i młodzieży wymagających wsparcia psychologicznego)
Psycholodzy
4. Terapia logopedyczna – indywidualna Katarzyna Maćkowiak

Sylwia Sobczak

5. Terapia rodzin – praca nad rekonstrukcją systemu wychowawczego

Propozycja adresowana dla rodziców i opiekunów dzieci
w celu przyjrzenia się procesowi wychowawczemu. Cykl spotkań, których celem jest określenie charakteru problemów tkwiących w systemie wychowawczym, wynegocjowanie rozwiązania poprzez zaproponowanie odpowiednich metod pracy, zmiany komunikacji w rodzinie oraz nowych sposobów rozwiązywania trudności wychowawczych. Spotkania umożliwiają poszerzenie perspektywy rodziców/opiekunów w postrzeganiu samych siebie w roli wychowawców.

Anna Budnik
6. Szkoła dla rodziców i wychowawców (trening kompetencji wychowawczych)

Cykl 10 spotkań warsztatowych, których celem jest wspieranie rodziców i wychowawców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi i młodzieżą. Nauka umiejętności lepszego porozumiewania się, refleksja nad własną postawą wychowawczą, wymiana doświadczeń, to małe kroki ku głębszej relacji, dającej zadowolenie, poczucie wzajemnej bliskości. To także nauka dialogu i kształtowanie więzi opartych na wzajemnym szacunku.
Marcin Dybalski

Agnieszka Narożna

7. Sieci współpracy i samokształcenia dla specjalistów szkolnych : psychologów, pedagogów, logopedów, doradców zawodowych

Cykliczne spotkania na terenie Poradni lub online

Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami
8. Prelekcje/warsztaty/szkolenia realizowane na terenie przedszkoli, szkół i placówek, a także na terenie Poradni lub online zgodnie z ofertą przygotowaną na rok szkolny 2024/2025 Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami
9. Spotkania interdyscyplinarne – spotkania specjalistów, przedstawicieli instytucji działających na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży powoływane do opracowania strategii wsparcia dzieci/uczniów i ich rodziców, a także nauczycieli oraz wdrożenia skutecznej i efektywnej pomocy w indywidualnych, złożonych  przypadkach. Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami

 

OFERTA WARSZTATÓW / SZKOLEŃ / PRELEKCJI

NA ROK SZKOLNY 2024/2025

 

PROWADZĄCY

ODBIORCY

RODZICE

NAUCZYCIELE

UCZNIOWIE

Anna Budnik Jak wychować odważne dziecko
w świecie pełnym lęku? Czyli
o budowaniu poczucia wartości
u swoich dzieci.1,5 h + konsultacje po spotkaniu
Uczeń z problemami emocjonalnymi
w szkole – jak pomóc i jak przeciwdziałać wykluczeniu – w tym praca z uczniem
z doświadczeniem migracyjnym.1,5 h + konsultacje po spotkaniu
Poznaję emocje z „Kolorowym Potworem”  – dla dzieci w wieku przedszkolnym.

 

1,5 h (2×45 min. dla dzieci 5-6 lat)

 

0,5 h (dzieci 3-4 lata, co najmniej 3 grupy kolejno po sobie)

+ konsultacje po spotkaniu dla wychowawców grup

Anna Pyrzyk Wspieranie dziecka w nauce – organizacja pracy, motywacja, nawyki
i samodyscyplina.(dla rodziców uczniów klas I-III
i IV-VIII)1,5 h + konsultacje po spotkaniu
Diagnoza potrzeb rozwojowych dzieci
i młodzieży – czyli kiedy zalecać rodzicom kontakt z poradnią psychologiczno-pedagogiczną?1,5 h + konsultacje po spotkaniu
Rozbudzanie motywacji do podejmowania systematycznego wysiłku intelektualnego.

Klasa VI-VIII.

 

1,5 h + konsultacje po spotkaniu

Marcin Dybalski Konsekwencja w oddziaływaniach wychowawczych.

 

1,5 h + konsultacje po spotkaniu

Jak wspierać dziecko z diagnozą spektrum autyzmu?

 

1,5 h + konsultacje po spotkaniu

Rozwijanie dojrzałości emocjonalnej.

 

Klasa VII-VIII

 

1,5 h + konsultacje po spotkaniu

Agnieszka Narożna Rozwijanie sprawności grafomotorycznej dziecka

 

(dla rodziców dzieci przedszkolnych
i klas I-III)

 

1,5 h + konsultacje po spotkaniu

Wspomaganie dziecka z FASD w edukacji

 

1,5 h + konsultacje po spotkaniu

Wzmacnianie poczucia własnej wartości.

1,5 h + konsultacje po spotkaniu

Sylwia Sobczak Jak prawidłowo stymulować rozwój mowy dziecka w warunkach domowych?

 

1,5 h + konsultacje po spotkaniu

Rozwój mowy dziecka w świetle integracji sensomotorycznej.

 

1,5 h + konsultacje po spotkaniu

Doskonalenie wymowy już ukształtowanej. Wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej
w toku ćwiczeń.Klasa I-III oraz IV- VI 

1,5 h + konsultacje po spotkaniu

Weronika Chudzińska Nadpobudliwość u dziecka – wzmożona ruchliwość, trudności z koncentracją – co powinno nas niepokoić, gdzie szukać pomocy, jak radzić sobie z nadpobudliwością u dziecka?

 

1,5 h + konsultacje po spotkaniu

Przemoc rówieśnicza – rozpoznawanie
i przeciwdziałanie- jak rozmawiać z ofiarą, sprawcą i świadkiem przemocy?1,5 h + konsultacje po spotkaniu
Stres – skąd się bierze i jak go pokonać? Rozpoznawanie objawów i sposoby radzenia sobie ze stresem.

 

1,5 h + konsultacje po spotkaniu

Katarzyna Maćkowiak Wpływ multimediów na rozwój dziecka

 

1,5 h + konsultacje po spotkaniu

Jak wspierać dziecko z opóźnionym rozwojem mowy?

 

1,5 h + konsultacje po spotkaniu

Trening komunikacji dla dzieci w wieku przedszkolnym

 

0,5 h dla 1 grupy
(co najmniej 3 grupy kolejno po sobie)

 

+ konsultacje po spotkaniu dla wychowawców grup

Agnieszka Kiełducka Zapewnienie dzieciom/uczniom wsparcia adekwatnego do ich potrzeb i możliwości.

Współpraca poradni ze szkołami, przedszkolami i placówkami.

 

Wnioski o prelekcje, warsztaty, szkolenia  zgodne z ofertą na rok szkolny 2024/2025 prosimy składać do 
końca października 2024 r. !

 

W przypadku dużego zainteresowania, w pierwszej kolejności realizowane będą wnioski o prelekcje, warsztaty, szkolenia ze szkół, placówek, przedszkoli, które nie korzystały wcześniej z proponowanych form wsparcia Poradni.

 

Prosimy, aby wniosek o prelekcje zawierał liczbę zdeklarowanych uczestników. W przypadku małej liczby zainteresowanych zastrzegamy sobie prawo do realizacji tematu na terenie siedziby Poradni lub łączenia uczestników z różnych placówek.

Prosimy o używanie druków (wniosków, zaświadczeń, opinii itp.) wyłącznie ze strony internetowej Poradni (pliki do pobrania) lub bezpośrednio
z siedziby Poradni, gdyż podlegają one cyklicznej aktualizacji.

 

 

Zapraszamy do współpracy

Skip to content