FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
realizowane przez
Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Słupcy
w odpowiedzi na złożony wniosek przez rodzica, pełnoletniego ucznia, nauczyciela, dyrektora.
FORMY POMOCY |
||
Lp. |
RODZAJ WSPARCIA |
OSOBY PROWADZĄCE |
1. | Diagnoza: psychologiczna/pedagogiczna/logopedyczna/zawodoznawcza | Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami |
2. | Porady/konsultacje indywidualne dla rodziców, nauczycieli, specjalistów szkolnych | Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami |
3. | Terapia psychologiczna (cykl indywidualnych spotkań dla dzieci i młodzieży wymagających wsparcia psychologicznego) |
Psycholodzy |
4. | Terapia logopedyczna – indywidualna | Katarzyna Maćkowiak
Sylwia Sobczak |
5. | Terapia rodzin – praca nad rekonstrukcją systemu wychowawczego
Propozycja adresowana dla rodziców i opiekunów dzieci |
Anna Budnik |
6. | Szkoła dla rodziców i wychowawców (trening kompetencji wychowawczych) Cykl 10 spotkań warsztatowych, których celem jest wspieranie rodziców i wychowawców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi i młodzieżą. Nauka umiejętności lepszego porozumiewania się, refleksja nad własną postawą wychowawczą, wymiana doświadczeń, to małe kroki ku głębszej relacji, dającej zadowolenie, poczucie wzajemnej bliskości. To także nauka dialogu i kształtowanie więzi opartych na wzajemnym szacunku. |
Marcin Dybalski
Agnieszka Narożna |
7. | Sieci współpracy i samokształcenia dla specjalistów szkolnych : psychologów, pedagogów, logopedów, doradców zawodowych
Cykliczne spotkania na terenie Poradni lub online |
Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami |
8. | Prelekcje/warsztaty/szkolenia realizowane na terenie przedszkoli, szkół i placówek, a także na terenie Poradni lub online zgodnie z ofertą przygotowaną na rok szkolny 2024/2025 | Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami |
9. | Spotkania interdyscyplinarne – spotkania specjalistów, przedstawicieli instytucji działających na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży powoływane do opracowania strategii wsparcia dzieci/uczniów i ich rodziców, a także nauczycieli oraz wdrożenia skutecznej i efektywnej pomocy w indywidualnych, złożonych przypadkach. | Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami |
OFERTA WARSZTATÓW / SZKOLEŃ / PRELEKCJI
NA ROK SZKOLNY 2025/2026
PROWADZĄCY |
ODBIORCY |
||
RODZICE |
NAUCZYCIELE |
UCZNIOWIE |
|
Anna Budnik | Jak wspierać rozwój społeczny dziecka z ASD?Prelekcja 1,5hGrupa wsparcia dla rodziców nastolatków i młodzieży z ASD (liczba uczestników do 8 osób, 1 x w miesiącu, max 8 spotkań) |
Budowanie wsparcia dla ucznia w kryzysie emocjonalnym w tym z ASD.Prelekcja 1,5h |
Moje emocje – zajęcia psychoedukacyje dla dzieci przedszkolnych 1h z daną grupą wiekową
|
Anna Pyrzyk | Proste gry i zabawy matematyczne, doskonalące umiejętność dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia
Warsztat 1,5h
Grupa wsparcia dla rodziców nastolatków i młodzieży z ASD (liczba uczestników do 8 osób,1 x w miesiącu, max 8 spotkań) |
Diagnoza potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży – czyli kiedy zalecać rodzicom kontakt z poradnią psychologiczno-pedagogicznąPrelekcja 1,5h „Nauczanie indywidualne – czy zawsze jest to najlepsze rozwiązanie?” Prelekcja 1,5h Rada Pedagogiczna
|
Rozbudzanie motywacji do podejmowania systematycznego wysiłku intelektualnego.
Warsztat 2h lekcyjne, uczniowie klas VI-VIII
Sztuczna inteligencja – czy AI na pewno ułatwi Ci życie? Warsztaty 2h lekcyjne |
Marcin Dybalski |
Jak stawiać granice dziecku? Prelekcja 1,5h
Grupa wsparcia dla rodziców dzieci z trudnościami wychowawczymi (liczba uczestników do 12 osób, 2 x w miesiącu, max. 6 spotkań) |
Jak wyznaczać zasady funkcjonowania w klasie.Prelekcja 1,5h |
Radzenie sobie ze stresem – zajęcia psychoedukacyje
1h z daną grupą wiekową |
Agnieszka Narożna | Motoryka mała – co warto wiedzieć, jak ją rozwijać i doskonalić. prelekcja/warsztat dla rodziców dzieci młodszych.
Prelekcja/warsztat 1,5h |
Spektrum Płodowych Zaburzeń Alkoholowych – rola i zadania nauczyciela w pracy z dzieckiem z rozpoznanym FASD.
Prelekcja 1,5h |
Komunikacja interpersonalna.
Warsztaty 2 h lekcyjne |
Sylwia Sobczak | Jak wspierać rozwój mowy u dziecka?
Sposób na wybiórczość pokarmową.
Sensoryczne uwarunkowania rozwoju mowy. Prelekcja/warsztat 1,5h |
Kompetencje językowe dzieci z autyzmem.Prelekcja 1,5h Sensoryczne uwarunkowania rozwoju mowy. Prelekcja 1,5h |
Badania przesiewowe dzieci przedszkolnych. |
Weronika Chudzińska | Dziecko z ADHD – jakie objawy wskazują na występowanie ADHD u dziecka, do kogo zwrócić się o pomoc i jak pracować z dzieckiem.Prelekcja/warsztaty 1h |
ADHD – jak rozpoznawać i jak pracować z uczniem z diagnozą ADHD. Omówienie zaburzeń współistniejących.Prelekcja 1,5 h |
Złość pod kontrolą – jak zrozumieć siebie i innych, gdy emocje biorą górę?Warsztaty skierowane do uczniów klas I-III szkoły podstawowej.Warsztaty 1,5h |
Katarzyna Maćkowiak | Wpływ multimediów na rozwój dziecka
Prelekcja 1h Rola rodzica Prelekcja 1h |
Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym.
Prelekcja 1h |
Trening pamięci i uwagi słuchowej dla dzieci w wieku przedszkolnym.Warsztaty, ok. 30-45 min (w zależności od wieku dzieci) |
Anna Pikos | Jako pomóc mojemu dziecku uczyć się skutecznie?
Dla rodziców uczniów szkoły podstawowej Prelekcja/warsztat 1h |
Jak trenować kreatywność uczniów podczas lekcji?
Dla nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych. Prelekcja 1h |
Nauka z głową, czyli jak uczyć się z sensem?
Dla klas IV – VIII szkoły podstawowej Warsztaty 1,5h |
Weronika Umerle-Przybylska | Jak budować poczucie własnej wartości u dziecka? Doskonalenie umiejętności wspierania i towarzyszenia dzieciom w procesie dorastania.Prelekcja 1,5hTrudy dojrzewania jako wyzwanie dla rodziców nastolatków. Grupa wsparcia dla rodziców nastolatków, którzy zmagają się z trudnościami wynikającymi z wkraczania w dorosłość (w wieku 12 – 18 lat). Liczba uczestników 10 osób, 2x w tygodniu, max. 8 spotkań |
Zapewnienie pomocy psychologiczno – pedagogicznej uczniom w sytuacji kryzysowej. Jak rozmawiać z uczniem z myślami samobójczymi oraz w kryzysie psychicznym.
Prelekcja 1,5h |
Agresja i przemoc rówieśnicza – zapobieganie wykluczeniu i odrzuceniu wśród rówieśników.
Warsztaty dla uczniów klas IV – VIII oraz szkół ponadpodstawowych. |
Wnioski o prelekcje, warsztaty, szkolenia zgodne z ofertą na rok szkolny 2025/2026 prosimy składać do
końca października 2025 r. !
W przypadku dużego zainteresowania, w pierwszej kolejności realizowane będą wnioski o prelekcje, warsztaty, szkolenia ze szkół, placówek, przedszkoli, które nie korzystały wcześniej z proponowanych form wsparcia Poradni.
Prosimy, aby wniosek o prelekcje zawierał liczbę zdeklarowanych uczestników. W przypadku małej liczby zainteresowanych zastrzegamy sobie prawo do realizacji tematu na terenie siedziby Poradni lub łączenia uczestników z różnych placówek.
Udział Rodziców w grupach wsparcia wymaga złożenia przez nich indywidualnych wniosków.
Prosimy o używanie druków (wniosków, zaświadczeń, opinii itp.) wyłącznie ze strony internetowej Poradni (pliki do pobrania) lub bezpośrednio
z siedziby Poradni, gdyż podlegają one cyklicznej aktualizacji.
Zapraszamy do współpracy