PROCEDURA DLA KLIENTÓW PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SŁUPCY
Procedura postępowania dla Klientów Poradni w celu minimalizowania ryzyka zakażenia i rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-CoV-2
W trosce o bezpieczeństwo Państwa, dzieci i pracowników Poradni niezbędne jest stosowanie się do poniższych procedur:
- W celu zmniejszania ryzyka przenoszenia zakażenia rejestracja dzieci i młodzieży na badanie odbywa się telefonicznie.
- Do placówki nie mogą przychodzić klienci, którzy są chorzy, zwłaszcza, jeżeli występują u nich objawy infekcji dróg oddechowych (gorączka, duszność, kaszel, katar, inne niepokojące objawy) lub jeżeli miały kontakt z osobą podejrzaną o zakażenie koronawirusem SARS-CoV-2 do czasu ostatecznej weryfikacji i uzyskania ujemnego wyniku badania takiej osoby (podejrzanej o zakażenie koronawirusem SARS-CoV-2).
- Jeżeli w domu przebywa osoba na kwarantannie lub izolacji w warunkach domowych wizyta w Poradni jest niemożliwa.
- W przypadku zauważenia objawów choroby u siebie lub dziecka należy odwołać wizytę telefonicznie (63 277-13-22) przynajmniej na jeden dzień przed umówionym terminem, najpóźniej tego samego dnia rano przed umówioną godziną wizyty i skontaktować się z lekarzem.
- Obowiązuje ograniczenie do niezbędnego minimum osób towarzyszących dziecku podczas wizyty w Poradni – 1 dziecko/ 1 opiekun.
- Prosimy na badanie przychodzić punktualnie, nie wcześniej niż 10 min. przed umówioną godziną wizyty.
- Rodzice i opiekunowie przyprowadzający dzieci/odbierający dzieci do/z Poradni mają obowiązek zachować dystans społeczny w odniesieniu do pracowników placówki jak i innych dzieci i ich rodziców wynoszący min. 2metry.
- Na terenie Poradni obowiązkowo należy nosić maseczkę zakrywając usta i nos.
Z obowiązku noszenia maseczki zwolnione są dzieci do lat 4 oraz osoby, które, nie mogą zakrywać ust i nosa z powodu:- stanu zdrowia,
- całościowych zaburzeń rozwoju,
- zaburzeń psychicznych,
- niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym, znacznym albo głębokim.
Zaleca się, jeśli to tylko możliwe, zabezpieczenie dziecka maseczką.
Pozostali Klienci bez maseczki nie będą wpuszczani na teren Poradni.
- Środki ochrony indywidualnej Klienci Poradni zapewniają sobie we własnym zakresie.
- Po wejściu do budynku (na III piętrze) należy podejść do stoiska ze środkami dezynfekcyjnymi i dokładnie zdezynfekować dłonie (rodzice/opiekunowie i dzieci). Jeśli Klient posiada rękawiczki na dłoniach, należy zdezynfekować rękawiczki.
Jeśli rodzic nie zdecyduje się na dezynfekcję rąk dziecka płynem dezynfekcyjnym (zwłaszcza dziecka do lat 6) z obawy o wystąpienie negatywnych skutków zdrowotnych obowiązkowe jest mycie rąk dziecka pod nadzorem rodzica w toalecie na korytarzu Poradni wg procedury mycia rąk. - Przed bezpośrednią wizytą diagnostyczną w Poradni rodzic/opiekun prawny wypełnia w specjalnie przygotowanym miejscu na terenie Poradni Oświadczenie (załącznik nr 1) w kierunku zakażenia SARS CoV-2. Po wypełnieniu ankiety i wyrażeniu zgody na badanie następuje pomiar temperatury ciała termometrem bezdotykowym przez pracownika Poradni.
- Rodzic/opiekun prawny przed wejściem do Poradni zapoznaje się z procedurą postępowania obowiązującą na jej terenie i ustaleniami związanymi z procesem badania m.in.: czasem trwania wizyty i godziną odbioru uczestnika diagnozy.
- W okresie stanu epidemii Poradnia nie udostępnia kącika zabaw dla dzieci oraz poczekalni.
- Podczas badania dziecka w gabinecie diagnostycznym między osobami uczestniczącymi w diagnozie obowiązuje dystans min. 1,5 metra.
- Podczas diagnozy dziecko pozostaje samo w gabinecie z diagnostą i jest odbierane przez rodzica/opiekuna prawnego o ustalonej godzinie wyznaczonej przez diagnostę.
- Rodzic może towarzyszyć dziecku podczas diagnozy tylko w szczególnie uzasadnionych przypadkach.
- Diagnosta podczas badania zaopatrzony jest w przyłbicę oraz przesłonę ochronną plexi. Osoba badająca przed przystąpieniem do badania dezynfekuje dłonie własne oraz dziecka (w przypadku braku sprzeciwu rodzica wynikającego z wyraźnych przeciwskazań zdrowotnych) oraz biurko przed oraz po zakończeniu diagnozy i wietrzy pomieszczenie przed diagnozą oraz po jej zakończeniu.
- Wywiad z rodzicem oraz omówienie wyników diagnozy odbywać się będzie zdalnie – w formie rozmowy telefonicznej lub mailowo.
- Klienci Poradni powinni zachować dystans społeczny między sobą, w każdej przestrzeni placówki wynoszący min. 2 metry.
- Należy przestrzegać higieny kaszlu i kichania poprzez zasłonięcie ust i nosa zgiętym łokciem lub chusteczką, jak najszybciej wyrzucić chusteczkę do zamkniętego kosza i umyć ręce.
- Dzieci na diagnozę zabierają swoje własne przybory szkolne (długopis, ołówek, kredki ołówkowe, linijka).
- Dzieci nie przynoszą do poradni żadnych zabawek lub innych przedmiotów.
PROCEDURY POSTĘPOWANIA W PRZYPADKU PODEJRZENIA U KLIENTA PORADNI ZAKAŻENIA KORONAWIRUSEM
- W przypadku stwierdzenia wyraźnych oznak choroby, jak uporczywy kaszel, złe samopoczucie, trudności w oddychaniu, gorączka osoba nie zostanie wpuszczona na teren obiektu. Rodzic/opiekun dziecka zostanie poinstruowany o jak najszybszym zgłoszeniu się do najbliższego oddziału zakaźnego celem konsultacji z lekarzem, poprzez udanie się tam transportem własnym lub powiadomienie 999 albo 112.
- W przypadku pojawienia się objawów choroby w trakcie pobytu Klienta w Poradni osobę z objawami umieszcza się w odosobnionym pomieszczeniu (izolatorium) i podejmuje kroki zgodnie z procedurą jak niżej:
- incydent choroby/podejrzenia objawów zakażenia koronawirusem diagnosta lub Klient zgłasza do dyrektora Poradni lub osoby zastępującej dyrektora, a w przypadku ich nieobecności do pracownika sekretariatu w celu powiadomienia terenowej stacji sanitarno-epidemiologicznej,
- osoba przyjmująca zgłoszenie dokonuje następnie ustalenia obszaru, w którym poruszała się i przebywała osoba chora lub z objawami zakażenia, zarządza rutynowe sprzątanie, zgodnie z procedurami obiektu, oraz zdezynfekowanie powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty itp.) zgodnie z wytycznymi stacji sanitarno-epidemiologicznej,
- ustala listę pracowników oraz użytkowników (jeśli to możliwe) obecnych w tym samym czasie w części/ częściach obiektu, w których przebywał Klient podejrzany o zakażenie, i zaleca stosowanie się do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego dostępnych na stronie gov.pl/web/koronawirus/ oraz gis.gov.pl, odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym.
Wykaz ważnych numerów:
- Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Słupcy ul. Kościuszki 9, 62-400 Słupca Telefon 63 274 36 42 Telefon alarmowy 691 751 835
- Narodowego Funduszu Zdrowia: infolinia 800 190 590
- Wojewódzki Szpital Zespolony im. dr Romana Ostrzyckiego, ul. Szpitalna 45, 62-510 Konin, Telefon (63) 240 44 02 – oddział zakaźny. 63 274 36 42 691 751 835
Prosimy o bezwzględne stosowanie się do ww. zasad, które pozwolą w bezpieczny sposób odpowiedzieć na Państwa potrzeby. Liczymy na Państwa wsparcie i zrozumienie.
Z wyrazami szacunku
Agnieszka Kiełducka
Dyrektor Poradni