FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
realizowane przez
Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Słupcy
w odpowiedzi na złożony wniosek przez rodzica, pełnoletniego ucznia, nauczyciela, dyrektora.
FORMY POMOCY |
||
Lp. |
RODZAJ WSPARCIA |
OSOBY PROWADZĄCE |
1. | Diagnoza: psychologiczna/pedagogiczna/logopedyczna/zawodoznawcza | Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami |
2. | Porady/konsultacje indywidualne dla rodziców, nauczycieli, specjalistów szkolnych | Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami |
3. | Porady psychologiczne o charakterze terapeutycznym (cykl indywidualnych spotkań dla dzieci i młodzieży wymagających wsparcia psychologicznego) |
Psycholodzy |
4. | Terapia pedagogiczna – indywidualna
Działania o charakterze pedagogicznym, nastawione na pomoc |
Ewa Chmielewska |
5. | Terapia logopedyczna – indywidualna | Katarzyna Maćkowiak
Sylwia Sobczak |
6. | Terapia rodzin – praca nad rekonstrukcją systemu wychowawczego
Propozycja adresowana dla rodziców i opiekunów dzieci |
Anna Budnik |
7. | Szkoła dla rodziców i wychowawców – warsztaty
Trening umiejętności wychowawczych –warsztaty
Cykl 10 spotkań warsztatowych, których celem jest wzmocnienie kompetencji rodzicielskich oraz wymiana doświadczeń między uczestnikami. Program ma na celu zwiększenie umiejętności wychowawczych oraz zmianę postaw wychowawczych rodziców/ wychowawców na takie, które zapobiegałyby lub minimalizowały wystąpienie zachowań problemowych/ryzykownych dzieci młodzieży. |
Agnieszka Kiełducka
Marcin Dybalski Agnieszka Narożna |
8. | Instruktaż pedagogiczny/psychologiczny dla rodziców – cykl kilku spotkań z zakresu:
|
Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami |
9. | Sieci współpracy i samokształcenia dla specjalistów szkolnych : psychologów, pedagogów, logopedów, doradców zawodowych
Cykliczne spotkania na terenie Poradni lub online |
Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami |
10. | Prelekcje/warsztaty/szkolenia realizowane na terenie przedszkoli, szkół i placówek lub online zgodnie z ofertą przygotowaną na rok szkolny 2023/2024
Realizujemy także tematy wskazane przez Wnioskodawcę. |
Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami |
11. | Spotkania interdyscyplinarne – spotkania specjalistów, przedstawicieli instytucji działających na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży powoływane do rozwiązywania konkretnych problemów dzieci/uczniów w celu projektowania skutecznej i efektywnej pomocy w indywidualnych, złożonych przypadkach. | Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami |
12. | Badanie przesiewowe logopedyczne tylko w placówkach, w których nie ma zatrudnionego logopedy. | Katarzyna Maćkowiak
Sylwia Sobczak |
13. | Dyżur specjalistów Poradni na terenie przedszkoli, szkół i placówek dla rodziców i nauczycieli | Wszyscy specjaliści Poradni |
OFERTA WARSZTATÓW / SZKOLEŃ / PRELEKCJI
NA ROK SZKOLNY 2023/2024
PROWADZĄCY |
ODBIORCY |
||
RODZICE |
NAUCZYCIELE |
UCZNIOWIE |
|
Anna Budnik | Emocje – wróg czy przyjaciel-kształtowanie umiejętności radzenia sobie przez dzieci z trudnymi emocjami.Prelekcje/warsztat 1,5h |
Uczeń z problemami emocjonalnymi w szkole – jak pomóc i jak przeciwdziałać wykluczeniu – w tym praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym.Prelekcja1,5h
|
Moje życiowe drogowskazy – promocja postaw prospołecznych, uczenie poszukiwania i realizowania wartości, celów życiowych – uczniowie klas VIII.Warsztat – 2 godziny lekcyjne (1,5h) |
Anna Pyrzyk | Wspieranie dziecka w nauce (klasy I-III) – organizacja pracy, motywacja, nawyki i samodyscyplina.Prelekcja/warsztat 1,5h Wspieranie dziecka w nauce (klasy IV-VIII) – organizacja pracy, motywacja, nawyki i samodyscyplina.Prelekcja/warsztat 1,5h |
Diagnoza potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży – czyli kiedy zalecać rodzicom kontakt z poradnią psychologiczno-pedagogiczną.Prelekcja 1,5h |
Rozbudzanie motywacji do podejmowania systematycznego wysiłku intelektualnego – uczniowie klas VI-VIII.Warsztat – 2 godziny lekcyjne (1,5h) |
Marcin Dybalski | Konsekwencja w oddziaływaniach wychowawczych.Prelekcja/warsztat 1,5h | Jak wspierać dziecko z diagnozą spektrum autyzmu. Prelekcja 1,5h |
Rozwijanie dojrzałości emocjonalnej uczniów. Warsztat – 2 godziny lekcyjne (1,5h) |
Agnieszka Narożna | Dziecko bezpieczne w sieci –dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym. Prelekcja/warsztat 1,5h |
Uczeń zagrożony niedostosowaniem społecznym – charakterystyka ucznia, zalecenia do pracy, możliwe działania (kiedy badanie w PPP, skierowanie wniosku do Sądu itp.)
Szkolenie dla Rady Pedagogicznej 1,5h |
Nawiązywanie relacji rówieśniczych – jak inicjować rozmowę, efektywna komunikacja – odbiorcy klasa VIII, uczniowie szkół ponadpodstawowych.
Warsztat – 2 godziny lekcyjne (1,5h) |
Sylwia Sobczak | Prawidłowy rozwój mowy dziecka – czerwone flagi, czyli co nas powinno zaniepokoić w mowie dziecka na konkretnych etapach jego rozwoju.
Prelekcja/warsztat 1,5h |
Jak prawidłowo przeprowadzić logopedyczne badania przesiewowe dzieci w przedszkolu i w klasach 1-3?Prelekcja 1,5h |
Jak możemy wzbogacić swój zasób słownictwa i poprawnie się wysławiać.
Warsztat – 2 godziny lekcyjne (1,5h) |
Weronika Umerle-Przybylska | Złość rodzica i złość dziecka – jak radzić sobie z trudnymi emocjami i jak wspierać dziecko w ich doświadczaniu?Prelekcja/warsztat 1,5h | Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego u dzieci i młodzieży w placówkach oświatowych.Szkolenie dla Rady Pedagogicznej.1,5h |
Jak pokonać stres? Warsztat dotyczący radzenia sobie ze stresem egzaminacyjnym oraz towarzyszącym dzieciom na co dzień. Warsztat – 2 godziny lekcyjne (1,5h) |
Katarzyna Maćkowiak | Mój 2-latek mało mówi…, Nikt nie rozumie mojego dziecka…, Moje dziecko nie reaguje na polecenia…, czyli fakty i mity na temat rozwoju mowy. Co rzeczywiście powinno nas niepokoić?” –( dla rodziców dzieci przedszkolnych)
Prelekcja/warsztat 1,5h |
Podniesiony głos, hałas w klasie, nadmierne obciążenie aparatu mowy, czyli na co narażony jest głos nauczyciela i jak należy o niego dbać – Prelekcja 1,5h |
Dmuchamy, rysujemy, tańczymy, czyli ćwiczymy wymowę na różne sposoby – warsztat dla dzieci w wieku przedszkolnym.
Warsztat – 2 godziny lekcyjne (1,5h) |
Ewa Chmielewska | Jak wyznaczać dziecku granice? – dla rodziców dzieci przedszkolnych
Warsztat 1,5h |
Interwencja w sytuacji przemocy rówieśniczej. Metoda Wspólnej Sprawy wg Kena Rigbiego.
Prelekcja 1,5h |
Trening kompetencji miękkich – praktyczne ćwiczenia przydatne zarówno w życiu codziennym, jak i na rynku pracy- uczniowie klas VI-VIII,
Warsztat 2 godziny lekcyjne (1,5h) |
Agnieszka Kiełducka | Współpraca Poradni z przedszkolami, szkołami i placówkami w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Zapewnienie uczniom wsparcia adekwatnego do potrzeb Prelekcja dla Rodziców Szkolenie Rady Pedagogicznej 1,5h |
||
Szanowni Państwo prosimy aby wniosek o prelekcję/warsztat/szkolenie
Uprzejmie informujemy, że nie realizujemy spotkań krótszych niż wskazane w ofercie,
Uczestnikami wsparcia powinni być wyłącznie RODZICE realnie zainteresowani tematyką spotkania, gdyż tylko wtedy cele szkoleniowe mogą zostać osiągnięte, a udzielone wsparcie będzie skuteczne.
Jeśli w wyniku analizy potrzeb szkoleniowych RODZICÓW w Państwa jednostkach, pojawi się potrzeba wsparcia w innych, niż wskazane w ofercie Poradni, obszarach tematycznych prosimy o przekazanie nam powyższej informacji, w celu uwzględnienia jej w realizowanych przez nas formach pomocy.
Zapraszamy do współpracy |