FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
realizowane przez
Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Słupcy
w odpowiedzi na złożony wniosek przez rodzica, pełnoletniego ucznia, nauczyciela, dyrektora.
FORMY POMOCY |
||
Lp. |
RODZAJ WSPARCIA |
OSOBY PROWADZĄCE |
1. | Diagnoza: psychologiczna/pedagogiczna/logopedyczna/zawodoznawcza | Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami |
2. | Porady/konsultacje indywidualne dla rodziców, nauczycieli, specjalistów szkolnych | Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami |
3. | Porady psychologiczne o charakterze terapeutycznym (cykl indywidualnych spotkań dla dzieci i młodzieży wymagających wsparcia psychologicznego) |
Psycholodzy |
4. | Zajęcia pedagogiczne o charakterze terapeutycznym (cykl indywidualnych zajęć dla uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu.) |
Agnieszka Narożna |
5. | Terapia pedagogiczna – indywidualna
Działania o charakterze pedagogicznym, nastawione na pomoc |
Ewa Chmielewska |
6. | Terapia logopedyczna – indywidualna | Katarzyna Maćkowiak
Sylwia Sobczak |
7. | Warsztaty grupowe dla uczniów na terenie Poradni (5 do 8 uczniów):
Trening pewności siebie – program wsparcia dla dzieci niepewnych, ofiar przemocy rówieśniczej (klasy IV-V, VI –VII) |
Weronika Umerle-Przybylska
Agnieszka Narożna Anna Budnik Anna Pyrzyk |
8. | Terapia rodzin – praca nad rekonstrukcją systemu wychowawczego
Propozycja adresowana dla rodziców i opiekunów dzieci |
Anna Budnik |
9. | Szkoła dla rodziców i wychowawców – warsztaty
Trening umiejętności wychowawczych –warsztaty
Cykl 10 spotkań warsztatowych, których celem jest wzmocnienie kompetencji rodzicielskich oraz wymiana doświadczeń między uczestnikami. Program ma na celu zwiększenie umiejętności wychowawczych oraz zmianę postaw wychowawczych rodziców/ wychowawców na takie, które zapobiegałyby lub minimalizowały wystąpienie zachowań problemowych/ryzykownych dzieci młodzieży. |
Agnieszka Kiełducka
Marcin Dybalski Agnieszka Narożna |
10. | Instruktaż pedagogiczny/psychologiczny dla rodziców – cykl kilku spotkań z zakresu:
|
Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami |
11. | Sieci współpracy i samokształcenia dla specjalistów szkolnych : psychologów, pedagogów, logopedów, doradców zawodowych
Cykliczne spotkania na terenie Poradni lub online |
Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami |
12. | Prelekcje/warsztaty/szkolenia realizowane na terenie przedszkoli, szkół i placówek lub online zgodnie z ofertą przygotowaną na rok szkolny 2020/2021
Realizujemy także tematy wskazane przez Wnioskodawcę. |
Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami |
13. | Spotkania interdyscyplinarne – spotkania specjalistów, przedstawicieli instytucji działających na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży powoływane do rozwiązywania konkretnych problemów dzieci/uczniów w celu projektowania skutecznej i efektywnej pomocy w indywidualnych, złożonych przypadkach. | Specjaliści Poradni zgodnie z kompetencjami |
14. | Badanie przesiewowe logopedyczne tylko w placówkach, w których nie ma zatrudnionego logopedy. | Katarzyna Maćkowiak
Sylwia Sobczak |
15. | Dyżur specjalistów Poradni na terenie przedszkoli, szkół i placówek dla rodziców i nauczycieli | Wszyscy specjaliści Poradni |
OFERTA WARSZTATÓW / SZKOLEŃ / PRELEKCJI
NA ROK SZKOLNY 2022/2023
PROWADZĄCY |
ODBIORCY |
||
NAUCZYCIELE |
RODZICE |
UCZNIOWIE |
|
Agnieszka Narożna | Zaburzenia przetwarzania słuchowego u uczniów – informacje ogólne (prelekcja) | Jak kształtować poczucie własnej wartości u dzieci (prelekcja) | Znam swoją wartość – warsztaty rozwijające poczucie własnej wartości (dla uczniów klas IV – VIII) |
Anna Budnik | Uczeń z depresją w szkole – jak pomóc w przezwyciężeniu trudnych emocji i jak radzić sobie z sytuacją kryzysową (prelekcja) | Moje dziecko się boi, co zrobić aby oswoić dziecięce lęki (prelekcja) | W krainie samopoznania – uruchamiam swoje super moce (poznanie swoich mocnych stron) – warsztat dwugodzinny dla klas VI-VIII |
Ewa Chmielewska | Diagnoza i terapia dysleksji (prelekcja) | Gotowość szkolna dzieci 6-letnich (prelekcja) |
– Nie prze-graj – profilaktyczna gra edukacyjna dla dzieci i młodzieży powyżej 13- go roku życia rozwijająca umiejętności rozpoznawania zagrożeń w różnych sytuacjach.
– Warsztaty umiejętności społecznych. |
Sylwia Sobczak | Dziecko z afazją w szkole (prelekcja) | Kiedy do logopedy? (prelekcja) | Zabawy rozwijające mowę – zajęcia warsztatowe dla dzieci przedszkolnych |
Marcin Dybalski | Jak wspierać dziecko z mutyzmem (prelekcja) |
Wspieranie dzieci w kontrolowaniu emocji (prelekcja) | Warsztaty umiejętności komunikacyjnych |
Weronika Umerle-Przybylska | Strategie i formy pracy z uczniem z zaburzeniami zachowania (prelekcja) | Jak wzmacniać poczucie własnej wartości i samoocenę w rozwoju dziecka? (prelekcja) | – Uczymy się współpracy i budowania relacji w grupie. Warsztaty dla uczniów I-III (2 godz. lekcyjne)
– Metody rozładowania napięcia emocjonalnego – co robić gdy emocje przejmują kontrolę? Warsztaty dla uczniów IV-VIII (2 godz. lekcyjne) |
Anna Pyrzyk | Uczeń z chorobą przewlekłą w szkole(prelekcja) | Warsztaty
– Mały matematyk – rozwijanie kompetencji matematycznych dzieci – To super zabawa – dodawanie i odejmowanie – To super zabawa – dodawanie i odejmowanie |
-Jak się uczyć, żeby się nauczyć? Warsztat klasy VI-VIII (2 godz. lekcyjne)
– Kreatywne myślenie. Warsztaty klasy IV-VII (2 godz. lekcyjne) |
Agnieszka Kiełducka | Współpraca Poradni z przedszkolami, szkołami i placówkami w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej |